• Home
  • V1
  • Columns
  • Hunkemöller toont op derde avond AIFW

Hunkemöller toont op derde avond AIFW

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De derde avond van AIFW was anders dan anders. Het was geen

(opkomende) modeontwerper die een collectie ten tonele bracht, maar lingerieketen Hunkemöller. Ook het publiek was anders dan anders. Medewerkers van het lingerielabel waren aanwezig en daarnaast een schaars aantal journalisten, bekende Nederlanders en contacten van hoofdsponsor ABN Amro. Bij het toetreden van de zaal werd flink gedrongen en het publiek kon de giftboxen niet dicht laten tot na de show.

Er waren vijf teams van vijf filialen van Hunkemöller bij. Het bijwonen van de show was de prijs die werd toegekend aan de vijf beste (franchise)filialen, bepaald door mysterieshoppers. "Wij zijn met z'n zessen aanwezig", vertelt de filiaalmanager van een filiaal in Nijmegen. De Nijmeegse vertelt ook dat de directeur Hunkemöller wil maken tot de Nederlandse variant van Victoria's Secret, een zeer succesvolle Amerikaanse lingerieketen. De wedstrijd was dus bedoeld om de medewerkers enthousiast te maken. Deze toelichting verklaarde ook meteen de keus voor Fashion Week.

De show - zowel de collectie als de modellen - kon niet helemaal tippen aan het jaarlijkse Victoria's Secret spektakel. De getoonde collectie bestond uit een aantal subthema's. Totaal kwamen 33 setjes voorbij. Veel gezien in de collectie: spannende items als jarretels, corsetten, body's en stay-up kousen. Naast pasteltinten was ook de kleur zwart goed vertegenwoordigd.

Video >>


AIFW
Hunkemoller