• Home
  • V1
  • Columns
  • Iconix Brand Group neemt Lee Cooper over

Iconix Brand Group neemt Lee Cooper over

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Amerikaanse Iconix Brand Group heeft het denim merk Lee

Cooper overgenomen van Sun European Partners voor 72 miljoen dollar (54,4 miljoen euro). De modegroep verwacht dat het merk dit jaar een mondiale retailomzet van 500 miljoen dollar (377,6 miljoen euro) zal genereren. Dat meldt WWD.

Iconix heeft in korte tijd twee grote acquisities gedaan. In oktober nam de groep het merk Umbro over van Nike en bijna drie weken geleden nam het een meerderheidsaandeel van 51 procent in het Canadese jeansmerk Buffalo David Bitton. In een interview met het Amerikaanse vakblad WWD zei Iconix topman Neil Cole dat er nog meer acquisities gepland staan. Vooral ontwikkelingsmarkten als India, Brazilië en China zijn interessant vanwege de groeimogelijkheden, aldus Cole.

Ondanks de grote uitbreidingsplannen en initiatieven, bleven de gunstige resultaten in 2012 uit. De jaaromzet daalde met 4,3 procent naar 353,8 miljoen dollar (267 miljoen euro), terwijl de winst met 13,2 procent viel naar 109,4 miljoen dollar (82,6 miljoen euro).

Met het oog op de acquisitie van Lee Cooper heeft Iconix de verwachtingen voor het komende jaar omhoog bijgesteld. Zo verwacht het bedrijf een omzet van tussen de 425 miljoen (321 miljoen euro) en 435 miljoen dollar (328,2 miljoen euro) , en winst per aandeel van tussen de 1,95 dollarcent (1,47 eurocent) en 2 dollarcent (1,51 eurocent).
Iconix
Lee Cooper