• Home
  • V1
  • Columns
  • ING komt webwinkeliers tegemoet

ING komt webwinkeliers tegemoet

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Webwinkeliers die last hebben gehad van de diverse storingen bij ING kunnen bij de bank

verhaal halen. Momenteel doet de ING Bank onderzoek naar de storingen.

Van 22 tot en met 25 januari en op 7 februari hebben de systemen van ING te kampen gehad met storingen. Mijn ING, de mobiele app en iDeal werkten niet naar behoren.

Webwinkeliers die door de storingen aantoonbare schade hebben, kunnen bij de bank terecht voor compensatie. Dit wordt per geval beoordeeld, laat ING weten in een persbericht. Het gaat wel alleen om bedrijven die zelf klant zijn bij de bank.

Volgens Thuiswinkel.org liepen webshops miljoenen aan omzet mis. “Het schaadt winkeliers. Die lopen enkele miljoenen euro’s mis gedurende elke dag dat de systemen van ING niet bereikbaar zijn”, zei Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, eind januari tegen de Telegraaf. “Dat er onderhoud gepleegd wordt tussen elf uur ’s avonds en zeven uur ’s ochtends is prima, maar overdag moet het gewoon werken.”

ING Bank
Thuiswinkel
Thuiswinkel.org