• Home
  • V1
  • Columns
  • Inge de Bruin op Sapph catwalk

Inge de Bruin op Sapph catwalk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Afgelopen maandag verzamelden pers en tout lingerie-minnend Nederland zich

langs de catwalk van nightclub Panama, waar het snelst groeiende lingeriemerk van Europa haar nieuwste collectie showde: SAPPH BEACH.  Ook kon het toegestroomde publiek kennismaken met Sapph’s nieuwste geheime wapen: niemand minder dan golden girl Inge de Bruijn wordt de komende jaren het gezicht van SAPPH BEACH.

Een beach-collectie lag natuurlijk in de lijn der verwachtingen. Zoveel verschilt lingerie immers niet van beachwear. Het enige verschil is dat een bikini gemaakt is van materiaal dat nat mag worden. Lets get wet, dachten ze bij het succesvolle Nederlandse lingeriemerk in Amersfoort en gingen aan de slag. Een geschikt gezicht was ook snel gevonden. Niemand minder dan de meervoudig Olympisch zwemkampioene Inge de Bruijn zij wordt het gezicht van Sapph Beach

Notorious Beach Party
Tijdens de notorious Sapph Beach Party werd de beach collectie voor het eerst geshowd aan retailers, pers en geïnteresseerden. Inge de Bruijn (35) sloot de show af. En dat deed ze opvallend goed. Met haar atletische lijf en benen tot aan de hoogste duikplank wist de golden girl het publiek in Panama bijna tot extase te brengen. Na afloop wilde dan ook iedereen met Inge op de foto. En ook de op het evenement toegestroomde pers verzamelde zich rond de topatlete.
Een slimme zet van Sapph om een echte winner te contracteren. ‘Ik hou alleen van winnaars’, aldus mede-eigenaar Rob Heilbron, die samen met compagnon Cor van Schoonhoven Inge de Bruijn contracteerden, en vervolgt boven een glas Prosecco: ‘Behalve een winner is ze ook nog eens ongelooflijk sexy.
Een powergirl dus.’

Winner
Bij Sapph zelf weten ze ook wat winnen is. Het gaat goed met het jonge brutale lingeriemerk, opvallend goed zelfs. ‘Ik heb echt wachtlijsten voor Sapph’, zegt Rineke ten Holter. Vanavond staat ze vooraan. Ze wil niets missen van het succesvolle merk. Ten Holter heeft een lingeriezaak in Bussum, Sapph is haar best verkopende merk. ‘Sapph ligt gewoon goed in de markt.’ De geboren zakenvrouw zegt niet te kunnen wachten op de grote maten-lijn van Sapph die in het najaar uitkomt. Ook van SAPPH BEACH heeft ze hoge verwachtingen.
‘Er zitten zoveel mooie series tussen. ‘Kijk nou, dat blauw! En dat badpak! Strak en sexy. Jaaa, dat willen mijn klanten.’

Goud!
SAPPH BEACH is een blauwdruk van de lingerie met strakke belijningen, veel zwart, veel wit, stoere accessoires, grote cup-maten en kleine prijsjes. De lijn heeft dus alles in zich om net zo’n succes te worden als de lingerie van Sapph. Zeker als je iemand van het kaliber Inge de Bruijn inlijft. Als er iemand stoer is én sexy, dan is het meervoudig Olympische zwemkampioene met maar liefst vier gouden Olympische medailles achter haar naam. Binnenkort is ze met haar krachtige lijf op honderden billboards te zien. Inge de Bruijn: ‘Waarom ik voor Sapph gekozen heb? Met Sapph voel ik me als een vis in het water.’.
Inge de Bruin
Sapph