• Home
  • V1
  • Columns
  • Internationale samenwerking in de modebranche op gebied van productdata

Internationale samenwerking in de modebranche op gebied van productdata

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

FashionUnited nieuwsbrief

______________________________________________________________
Internationale samenwerking in de modebranche op gebied van productdata
______________________________________________________________


- Samenwerking op het gebied van product foto’s
- In plaats van 1.000 keer, 1 keer een foto bewerken
- All uw productdata wereldwijd, foutloos, in de webshop bij klanten
- Uw collectie opgenomen in de collectie rubriek van FashionUnited.nl
- Meer dan 10 jaar ervaring in online data sharing
- Uw eigen product informatie in alle webshops van uw klanten?
- Lancering internationale productcatalogus modebranche
- Aanmelden voor de global fashion product catalog



Samenwerking op het gebied van product foto’s
Het komt vaak voor dat vanuit het merk veel tijd en aandacht wordt besteed aan product fotografie, de consument stelt tenslotte steeds hogere eisen ten aanzien van visuele product informatie. Toch blijkt het in veel gevallen lastig om deze beelden met de retail klant te delen en te zorgen dat de collectie in optimale vorm aan de consument getoond wordt. De retailer gaat vaak zelf de producten nog eens fotograferen, soms op een metalen hangertje wat ten koste gaat van de merkbeleving.


In plaats van 1000 keer, 1 keer een foto bewerken
Vandaag de dag worden door de opkomst van webwinkels sommige foto’s van een kledingstuk honderden keren bewerkt! Door de brandowner en vaak door alle retailers die het kledingstuk in hun webshop verkopen. Als de juiste foto in een open database gezet wordt kan elke rechtmatige gebruiker deze foto zonder bewerkingen direct in zijn/haar systeem laden. Scheelt een heleboel bewerkingstijd en het kledingstuk staat optimaal op de foto met oog voor detail.


Al uw productdata foutloos in de webshop bij klanten
Het principe is simpel: merken sturen de "productredactie" de informatie over een kledingstuk en die zet dat snel en gestandaardiseerd in de database zodat de velden voor alle afnemers hetzelfde zijn. Dit voorkomt dat duizenden mensen over de wereld dezelfde data over een product opnieuw moeten invoeren en foto's bewerken en het maakt productvergelijking makkelijker. De distributie van de productdata gaat via XML of web-links, en een open content-licentie, waardoor de gegevens voor klanten van de aangesloten merken gratis beschikbaar zijn.


Uw collectie opgenomen in de collectie rubriek van FashionUnited.nl
Lezers van de FashionUnited nieuws websites zoeken behalve het laatste nieuws ook de laatste collectie informatie. Momenteel wordt gewerkt aan de nieuwe versie van de collectie overzichten die van informatie zullen worden voorzien vanuit de product catalog. Uiteraard kunt u zelf kiezen of uw collectie wel of niet wordt gepubliceerd.


Meer dan 10 jaar ervaring in online data sharing
FashionUnited en Icecat maken zich samen sterk voor de fashion productcatalogus. Icecat NV is een onafhankelijke wereldwijde uitgever van productcontent en ecommercestatistieken. Icecat is onderdeel van de iMerge BV ecommercegroep. Icecat is een Deloitte Technology Fast 50 in 2011 met 411% omzetgroei over de voorgaande vijf jaar.
Icecat heeft zo'n 2 miljoen product data-sheets geproduceerd voor circa 5.500 verschillende merken. 35 wereldtalen worden ondersteund. Icecats statistieken worden gegenereerd op basis van jaarlijks 2 miljard productdatasheet-downloads door zo'n 22.000 ecommerce-websites: online shops, ERP-systemen, vergelijkingssites, inkoopsystemen, rating portals en andere applicaties.


Uw eigen product informatie in alle webshops van uw klanten?
Behalve type, stof, kleur, maat, productcodes, en andere relevante data, worden ook foto's toegevoegd en indien beschikbaar ook video. Retailers met een webshop kunnen eenvoudig alle informatie in hun eigen systeem inladen. Ook kunnen wholesale bedrijven zelf hun interne systemen verrijken met de informatie.


Lancering internationale productcatalogus modebranche
De groeiende vraag van consumenten naar kleding en schoenen op internet vereist meer informatie die sneller door modebedrijven in hun systemen te verwerken moet zijn. Om modebedrijven efficiënter te voorzien van digitale informatie wordt in een samenwerking door FashionUnited en Icecat een gestandaardiseerde centrale catalogus opgebouwd die alle beschikbare informatie geeft over de opgenomen fashionproducten. Lees meer ….


Aanmelden voor de global fashion product catalog
Indien u meer informatie wenst over de catalogus of uw collectie direct in de catalogus wilt laten opnemen, kunt u contact opnemen met Hugo Siebrand via Hugo@fashionunited.com of op 0633931910



Einde nieuwsbericht
icecat
productcatalogus
productdata