• Home
  • V1
  • Columns
  • Introduktie van Keurmerk voor klantvriendelijk winkelpersoneel

Introduktie van Keurmerk voor klantvriendelijk winkelpersoneel

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Transfer Consult brengt nu een eigen keurmerk op de markt met een raamsticker Klantvriendelijkheid, zodat klanten zeker weten dat ze in de

betreffende winkel 100% klantvriendelijk personeel hebben.

De sticker wordt via Transfer Consult verkregen door toetsing via Mystery shopping, een persoonlijke klantvriendelijkheids attitude/gedragstest voor het personeel en een klantvriendelijkheidstraining. De werkgever ontvangt bovendien een persoonlijk coachingsrapport voor de funktioneringsgesprekken en de coaching om de vaardigheden op peil te houden. Bij goed resultaat wordt een certificaat en de klantvriendelijke raamsticker afgegeven.

Winkelpersoneel is na deze toets en verkooptraining een stuk klantvriendelijker en klantgerichter. Door betere representativiteit en goede omgangsvormen voelen klanten zich als koning behandeld, wat positieve gevolgen heeft voor de omzet. De kosten voor training worden voor een belangrijk deel door de brancheorganisatie gesubsidieerd, maar de baten zijn gemiddeld tien keer meer dan de investering. ''Je kan dus duidelijk over een win-win situatie spreken, de klant wordt er beter van maar zeker ook de winkel'', aldus Thomas de Peinder van Transfer Consult.

Klantvriendelijkheid is van groot belang voor winkelpersoneel, immers waar de klant zich goed behandeld voelt komt men weer terug. Zeker in slechtere economische tijden kan men met vriendelijkheid en service veel klanten trekken en behouden.

Voor meer informatie: www.transferconsult.nl


transfer consult