Jeff Rudes, CEO van het vooraanstaande premium jeansmerk J Brand, stapte dinsdag op bij het bedrijf dat hij bijna tien jaar

geleden oprichtte. Hij wordt op interimbasis opgevolgd door Andrew Rosen, CEO van de modemerken Theory en Helmut Lang en directeur bij het Japanse modeconcern Fast Retailing Co.

Fast Retailing nam in 2012 voor 290 miljoen dollar (212,5 miljoen euro) een meerderheidsbelang in het Amerikaanse J Brand van 80,1 procent. Hoewel onbekend is hoe groot het belang van Rudes is in het jeansmerk, zou hij volgens bronnen van Women's Wear Daily een aanzienlijk aandeel hebben overgehouden aan de transactie die hij sindsdien heeft verkocht.

Rosen wordt tijdens de transitie bijgestaan door J Brand voorzitter Lynne Koplin, die in maart bij het bedrijf aan de slag ging. Het is nog niet bekend waarom Rudes opstapte, maar diverse bronnen van WWD zeggen dat het meer te maken met zijn behoefte om iets nieuws te ondernemen dan met de malaise waarmee de premium momenteel kampt. Ook is onbekend wat zijn volgende stap zal zijn.
 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN