• Home
  • V1
  • Columns
  • Japanse webshop Rakuten investeert in Pinterest

Japanse webshop Rakuten investeert in Pinterest

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Japanse online retailer Rakuten heeft samen met een groep

beleggers 100 miljoen dollar (79,7 miljoen euro) in Pinterest geïnvesteerd. Volgens Reuters is de investering het begin van een samenwerking tussen Rakuten en het sociale netwerk, dat een geschatte waarde van 1,5 miljard dollar (1,2 miljard euro) heeft.

“We zien een enorme synergie tussen Pinterests visie en Rakutens model voor e-commerce,” zegt een woordvoerder van Rakutan. “Sommige mensen zien e-commerce als een eenvoudige automaat-achtige ervaring, maar wij zijn van mening dat het een levend proces is waarin zowel retailers als consumenten met elkaar kunnen communiceren en samenwerken om de ervaring leuker te maken.”

Het modebedrijf wil Pinterest verder uitrollen op de Japanse markt en in de andere 16 landen waarin Rakuten actief is. In Frankrijk is Rakuten actief via webshop PriceMinister dankzij een overname in 2010. In Brazilië runt Rakuten online shop Ikeda en sinds september bezit het bedrijf webshop Play in Groot-Brittannië. Rakuten rapporteerde over 2011 een omzet van 4,7 miljard dollar (3,7 miljard euro).

Pinterest, dat in 2009 werd gelanceerd, heeft 20 miljoen gebruikers. Het sociale netwerk werkt als een online prikbord, waarop gebruikers beelden kunnen vastpinnen die hen inspireren. Steeds meer merken en retailers zijn ook actief op Pinterest, waaronder DKNY, Barneys New York, Kate Spade New York en Michael Kors.

Lees hier meer over de mogelijkheden die Pinterest modebedrijven biedt.

Pinterest
Rakuten