Jimmy Choo koopt Bluebell uit
bezig met laden...
Jimmy Choo heeft Bluebell, haar joint venture partner in Hong Kong, voor een onbekend bedrag
uitgekocht. Het schoenenlabel wil zo de controle over haar activiteiten in Hong Kong terugkrijgen. Tot voor kort beheerde Bluebell vijf Jimmy Choo winkels in Hong Kong en twee shop-in-shops in luxewarenhuizen Lane Crawford en Joyce.Labelux, sinds juli de nieuwe eigenaar van het schoenenmerk, ziet Hong Kong als een fundamentele basis voor de ontwikkeling van Jimmy Choo op de Aziatische markt. Het bedrijf wil haar aanwezigheid in Azië evenredig maken aan haar aanwezigheid in Europa en de Verenigde Staten, waar het Jimmy Choo inmiddels 62 verkooppunten heeft. Onderdeel van deze uitbreiding zijn twee nieuwe vestigingen in Hong Kong en Najing die voor dit najaar gepland staan.
Ook blijft het bedrijf op zoek naar nieuwe mogelijkheden binnen de Amerikaanse markt, waar het merk afgelopen maand nieuwe winkels opende in New York, Las Vegas en Los Angeles. Het schoenenlabel behaalde in 2010 een omzet van 150 miljoen pond. Door uit te breiden in Azië, en in het bijzonder China, maakt Jimmy Choo dit jaar een omzetstijging van 10 procent door. In totaal heeft het schoenenmerk honderd verkooppunten wereldwijd.