John Lewis naar Nederland
bezig met laden...
Voor kleding en huishoudelijke artikelen kan de Nederlandse consument vanaf nu terecht bij
de online versie van het Britse warenhuis John Lewis. Het bedrijf heeft een deels Nederlandstalige webwinkel gelanceerd, meldt de Financiële Telegraaf.Voor het Britse warenhuis is de Nederlandse webshop een van de eerste stappen naar internationale expansie. De webwinkel werd ook gelanceerd in onder andere België, Griekenland en Portugal. Australië en de Verenigde Staten staan in de herfst op de planning.
"Als we succesvol zijn in de landen om ons heen, willen we betalingen in euro's accepteren en webwinkels ontwikkelen die gericht zijn op een specifiek land," zegt online manager Emma McLaughlin in de krant. McLaughlin is optimistisch over de lancering in Nederland. Volgens haar hadden al zo'n dertigduizend bezoekers uit Nederland de website bekeken, en in het eerste uur dat de webwinkel online was in Nederland, werden twee bestellingen gedaan. McLaughlin: "En dat zonder marketingactiviteiten."
Volgens de New York Times zijn Amerikaanse retailers bezig om Europa te veroveren. Zo opende Abercrombie & Fitch onlangs een eerste winkel in Parijs, en zullen Banana Republic en Victoria'a Secret later dit jaar Europese winkels openen.Tommy Hilfiger en Michael Kors hebben flagshipstores in Parijs geopend.In de krant zegt Armando Branchini, eigenaar van InterCorporate, een bedrijf in luxe goederen en retail consultancy: "Jonge Europeanen zijn kosmopolitischer geworden, ze zijn wereldburgers." Volgens Branchini werd er tien jaar geleden nog geprotesteerd tegen globalisatie, nu worden Amerikaanse retailers als Abercrombie & Fitch toegejuicht door Europese consumenten.