JP Morgan investeert ook in Namshi
bezig met laden...
Financiële beleggers JP Morgan en Blakeney Management hebben meer dan 20 miljoen
dollar (15,5 miljoen euro) gepompt in Namshi.com. De webshop is gevestigd in Dubai en verkoopt meer dan 400 internationale merken aan consumenten in het Midden-Oosten. Dat meldt Reuters.Voor JP Morgan is het de vierde grote investering in een webshop in slechts twee maanden tijd. De belegger behoort tot de grote geldschieters van Zalando en pompte onlangs ook miljoenen in het Braziliaanse Dafiti en het Russische Lamoda. Blankeney Management focust op investeringen in de Arabische wereld en Afrika.
Namshi wil de investering gebruiken om zijn activiteiten in de Golfregio uit te breiden. Namshi focust zich met name op Saudi-Arabië, dat met 28 miljoen inwoners beschikt over de grootste markt in het Midden-Oosten. “We realiseerden ons vanaf het begin dat er een gat in de markt is voor modewebshops in de regio,” aldus mede-oprichter Muhammed Mekki. “E-commerce heeft zich in de meeste andere ontwikkelde markten bewezen als business model en de investering is een signaal dat internationale beleggers de immense potentie van e-commerce in de regio erkennen.”
Namshi, dat eind 2011 werd gelanceerd, profiteert van het groeiend aantal internetgebruikers in de Golfregio. Sinds de opstanden tijdens de Arabische Lente vorig jaar heeft de regio het gebruik van sociale media omarmd. Analisten verwachten dan ook dat de groei van de populatie en het aantal kleine bedrijven in het Midden-Oosten en Noord-Afrika tot meer investeringen van internationale beleggers zullen leiden.