• Home
  • V1
  • Columns
  • Klarenbeek wil meer in Nederland

Klarenbeek wil meer in Nederland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Met behulp van een nieuwe agent in Nederland wil het merk Soap Studio van ontwerper Frits Klarenbeek

een belangrijkere rol gaan spelen in Nederland. Fashion Management moet het merk helpen in de nieuwe fase waar het zich in bevindt. “In de afgelopen decennia is er veel veranderd,” vertelt Ton Kluizenaar van Soap Studio. “De mode, de mensen, de hele samenleving is anders. Ook de ontwerpen van Frits Klarenbeek zijn veranderd.” Toch is er wel een constante terug te vinden in het werk van Klarenbeek, vertelt Kluizenaar: “De heldere lijnen, de kleding die sober modieus is en het gebruik van mooie materialen.”

Met de voorjaarscollectie 2010 vindt een herintroductie van Soap Studio plaats op de Nederlandse markt. Deze collectie bestaat uit zo’n honderd items van katoen, mengingen van katoen met cashmere, linnen, rayon, uitgebreide linnen en viscose groepen. Het accent ligt op bijzondere steken, diverse prints en double face items. Het kleurenpalet is onderverdeeld in kleurgroepen en bestaat uit neutralen zoals off white, sand en black, met een aantal sterke kleuraccenten: Orange, coral, blue en violet.

Het zwaartepunt van de verkoop van het merk ligt momenteel in Duitsland. In Nederland telt Soap Studio momenteel ruim veertig verkooppunten. In buurland Duitsland ligt dat aantal boven de tweehonderd. Verder wordt het merk verkocht in Oostenrijk en Spanje. “Het is een goede tijd om internationaal te ondernemen,” vertelt Kluizenaar. “We bemerken een sterke belangstelling voor Nederlands ontwerp vanuit het buitenland. Daar haken wij graag op in.”

klarenbeek
Soap Studio