• Home
  • V1
  • Columns
  • Kleding.nl lanceert Britse versie

Kleding.nl lanceert Britse versie

13 mei 2014

Het Nederlandse internetbedrijf Kleding.nl heeft na een Duitse versie nu in Groot-Brittannië Fashiola.co.uk gelanceerd.

Dat meldt Retailnews.

De Britse versie van de online zoekmachine doorzoekt ruimt 650.000 producten van de tachtig belangrijkste Britse webshops, waaronder Amazon, Anthropology, Stylebob, Topshop en Sarenza. Momenteel worden ook voorbereidingen getroffen om in de loop van dit jaar een Spaanse en Franse variant te lanceren.

"Ook in het buitenland zien we nog een enorme groeipotentie,” vertelde directeur Peter Langenkamp eerder aan FashionUnited. “We kunnen een deel van de techniek hergebruiken, maar we willen met lokaal personeel zo goed mogelijk inspelen op de trends en ontwikkelingen van de buitenlandse markten.”

België stond ook op de planning, maar die lancering is uitgesteld vanwege complicaties die de tweetaligheid van het land met zich meebrengt.

Kleding.nl werd in 2012 opgericht als vergelijkingssite en zoekmachine inéén door de eigenaren van InnoMedia, een ontwikkelaar van internetconcepten. In zijn eerste bestaansjaar genereerde het bedrijf naar schatting ruim 7,5 miljoen euro omzet voor aangesloten webshops. Dit jaar verwacht het bedrijf een omzetgroei van minstens 35 procent te boeken.

Fashiola.co.uk
Kleding.nl