Kohl's lanceert kledinglijn online
Door FashionUnited
bezig met laden...
Kohl's heeft een nieuwe kledinglijn gelanceerd. De nieuwe lijn is niet in de winkels van de Amerikaanse keten te koop, maar wordt alleen aangeboden via
Stardoll.com, een website voor tieners. Stardoll.com is vergelijkbaar met Second Life waar mensen zich een digitaal alter ego aanmeten en avonturen beleven. Second Life werd al snel zo populair dat merken als Puma en American Apparel er winkels openden voor die digitale personages. Kohl's doet nu hetzelfde met Stardoll.com. En met succes. In de eerste 16 dagen dat de virtuele boetiek van Kohl's open was trok deze 2,2 miljoen bezoekers en werd 1,8 miljoen maal iets gekocht. Want net als bij Second Life met zijn Linden dollars kunnen bezoekers bij Stardoll met Stardollars terecht. Niet zo gek dat Amerikaanse bedrijven, bijvoorbeeld ook K-Swiss en Sears, hun online marketingbudget hebben verhoogd. Immers, de kans is groot dat meisjes die nu digitaal Kohl's-kleding voor hun poppen aanschaffen, dat straks ook in 'real life' voor zichzelf gaan doen.
Kohls
Stardoll