Kopenhagen – modehoofdstad van Scandinavië; bezoekers voorop tijdens CFW
Door FashionUnited
bezig met laden...
Rivaliteit in de
modewereld? Niet in Scandinavië! Tenminste, niet tijdens de Copenhagen Fashion Week. Want dan slaan de vier grootste Scandinavische beurzen – Gallery, Vision, CIFF en CPH Kids - de handen ineen om samen één compleet modeplatform te vormen. En dat maakt dit bijzondere mode-evenement wel héél laagdrempelig…Eén modeplatform; wel zo overzichtelijk, want in principe is alle informatie beschikbaar op één site, namelijk cfw.dk, waar vanaf 2013 ook Japanners en Chinezen op terecht kunnen. De organisatie wil ook het grote aantal kopers uit Azie immers een gastvrije hand bieden en kunnen voorzien van de nodige informatie. Overigens wordt aan alle internationale bezoekers gedacht, want in diverse talen is een uitgebreide gids voorhanden waarin niet alleen diepgaande info van de 4 beurzen is te vinden, maar waarin tevens aandacht wordt besteed aan opvallende designers op de CFW én waarin tips & tricks worden gegeven over de vele must-do’s in Kopenhagen.
Maar wat de Copenhagen Fashion Week vooral toegankelijk maakt is het feit dat je met één ticket alle vier de beurzen kunt bezoeken. Je hoeft dus ook maar één keer te registreren. En omdat er zoveel te zien is in weinig tijd wordt het je tijdens het mode-evenement uiteraard ook zo makkelijk mogelijk gemaakt. Zo kunnen bezoekers gebruik maken van een gratis shuttleservice tussen de 4 beurzen en wie liever – lekker urban - met de metro reist, kan rekenen op een gratis metropas.
Tijdens de CWF ademt Kopenhagen mode, maar ook gastvrijheid. De hele stad is erop gebrand het de modeliefhebbers zo goed mogelijk naar de zin te maken, een vibe die al voelbaar is zodra je aankomt op de luchthaven. Allemaal plausibele redenen om af te reizen naar de Deense hoofdstad tijdens de CWF, maar de belangrijkste reden blijft natuurlijk de kwaliteit van het modeplatform. Als het op merkenaanbod aankomt, wordt Kopenhagen enkel nog overschaduwd door Parijs en met de toenemende belangstelling in Scandinavische mode – zeker ook op de Japanse en Chinese markt - zal de CWF alleen maar blijven groeien.
"Kopenhagen is zeker de plaats om de namen van het heden en de toekomst te vinden. Dit seizoen hebben veel talenten al laten zien dat ze klaar zijn voor het ‘grote werk’ en het lijkt erop dat ze de stap van ‘getalenteerd’ naar ‘succesvol’ bijna op natuurlijke wijze weten te zetten”, aldus Kasper Eis, executive vice president van Dansk Mode en Textiel.
www.gallery.dk
cfw.dk
galleryDKDK