• Home
  • V1
  • Columns
  • Koreaanse kindermerken gaan wereldwijd

Koreaanse kindermerken gaan wereldwijd

26 aug. 2014

Twaalf Koreaanse kindermerken gaan de wereld veroveren. Vanaf deze maand

kunnen retailers uit de hele wereld Koreaanse kinderkleding voor de Autum-Winter collectie 2014-2015 online inkopen.

“Waarom verkopen ze dit niet in Europa?” Dat was wat Ludo Andringa dacht toen hij de Koreaanse kinderkleding voor het eerst zag. Andringa, een Nederlandse zakenman uit Seoul, nam contact op met de Koreaanse merken en ontdekte wat hun internationale carrière in de weg zat: “Ze hadden het veel te druk met hun nationale succes. Laat staan dat ze tijd hadden om internationale verkoopkanalen op te zetten. Bovendien was er sprake van een taalbarrière.”

Andringa besloot twee jaar geleden in het gat te springen en ontwikkelde samen met zijn Koreaanse zakenpartners een website waarop de kledingmerken hun producten onder kunnen brengen in een online groothandel. “Voor KKAMI.nl selecteren we merken op basis van hun verkoopsucces in Korea”, vertelt Andringa. “We laten uitsluitend bestseller-merken toe, zoals Annika, Amber en Happy Prince.” Andringa vertrouwt erop dat de merken buiten Korea net zo succesvol zullen zijn als in hun eigen land. “De afgelopen twee jaar werd het concept met succes in Nederland en België uitgerold. We zijn nu klaar voor de rest van de wereld.”

Naast de originaliteit en de kwaliteit van de collecties, is er volgens Andringa nog een reden voor het Koreaanse succes. “De Koreanen lanceren steeds kleine collecties die van voorraad worden verkocht. Daarnaast vullen ze de collectie wekelijks aan met nieuwe items. Daardoor zitten ze altijd bovenop de laatste trends. Het voordeel voor retailers is dat ze vooraf dus niet zoveel hoeven in te kopen en daardoor meer controle hebben over cashflow en voorraad.”