• Home
  • V1
  • Columns
  • Levi's verdriedubbelt winst in Q2

Levi's verdriedubbelt winst in Q2

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Amerikaanse jeansspecialist Levi Strauss & Co. verdriedubbelde in het tweede

kwartaal de nettowinst naar 48,1 miljoen dollar (36,8 miljoen euro), vergeleken met 13,2 miljoen dollar (10 miljoen euro) gedurende dezelfde periode vorig jaar. De omzet steeg met 4,9 procent naar 1,1 miljard dollar (841 miljoen euro). De stijging van de omzet dankt het bedrijf aan een daling van katoenprijzen en een aantal besparingsinitiatieven. De wereldwijde kracht van het Levi's merk voor heren, Dockers broeken in de VS en de groothandelsactiviteiten in de VS droegen ook grotendeels bij aan het gunstige resultaat, aldus CEO en voorzitter Chip Bergh in een gesprek met WWD. De omzet in Europa en de regio Azië en Australië is als gevolg van de economische malaise iets gedaald, maar in Noord- en Zuid-Amerika steeg deze met 10,1 procent.

Bergh zegt dat Levi's als onderdeel van de expansieplannen zich meer wil gaan concentreren op het damesassortiment. Momenteel vertegenwoordigt damesmode ongeveer een kwart van het totale assortiment. Dit najaar lanceert het merk het Revel programma voor body-shaping spijkerbroeken voor dames. Bergh verwacht dat deze innovatieve lijn de omzetgroei zal stimuleren.

In de eerste helft van het huidige boekjaar steeg de nettowinst met 148,5 procent naar 155,2 miljoen dollar (118,7 miljoen euro). De omzet groeide met 1,5 procent naar 2,25 miljard dollar (1,72 miljard euro).
Levi's