• Home
  • V1
  • Columns
  • Levi Strauss & Co omzet Q3

Levi Strauss & Co omzet Q3

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De omzet van Levi Strauss & Co, het Amerikaanse modeconcern achter Levi’s, Dockers en

Denizen, is in het derde kwartaal van 2011 met 9 procent gestegen naar 1,204 miljoen dollar (884,8 miljoen euro) ten opzichte van 1,109 miljoen dollar (815 miljoen euro) vorig jaar. Gecorrigeerd met wisselkoerseffecten kwam de omzetstijging uit op 4 procent. De winst steeg in het derde kwartaal, dat eindigde op 28 augustus, naar 32 miljoen dollar (23,5 miljoen euro) ten opzichte van 28 miljoen dollar (20,6 miljoen euro) vorig jaar.

Het bedrijf dankt de positieve cijfers aan de prestaties en uitbreiding van het retailnetwerk van jeansmerk Levi’s. “In het derde kwartaal zagen we de inkomsten van Levi’s wereldwijd verder toenemen, maar de toegenomen katoenprijs bleef druk uitoefenen op de marges van al onze producten,” aldus Blake Jorgensen, CFO van Levi Strauss & Co. “De komende tijd moeten we rekening blijven houden met het huidige economische klimaat en de wisselvallige grondstofkosten. Daarom blijven we ons focussen op het beheersen van onze kosten en het beheren van onze voorraden.”

In Europa nam de omzet van het Amerikaanse bedrijf met 6 procent toe naar 275 miljoen dollar (202 miljoen euro), terwijl de omzet in de constante valuta daalde met 4 procent. De groei van het retailnetwerk van het bedrijf in Europa en het aanhoudende succes van de Levi’s Curve ID collectie werden overschaduwd door dalingen in de groothandel.

In Noord-Amerika steeg de omzet met 7 procent naar 718 miljoen dollar (527,7 miljoen euro), met name dankzij Levi's. Het merk behaalde het afgelopen kwartaal een hogere omzet in zijn eigen winkels en outlets, terwijl de omzet van Dockers daalde. In Azië nam de omzet met 20 procent toe naar 211 miljoen dollar (155 miljoen euro) dankzij de aanhoudende expansie van het retailnetwerk van het bedrijf in China en India. Deze positieve cijfers compenseren de daling die het bedrijf doormaakte in Japan.

De modeformules van Levi Strauss & Co worden in warenhuizen, multi-brandstores, webshops en franchisewinkels in meer dan 110 landen. Het bedrijf heeft 499 eigen winkels in 31 landen. In 2010 behaalde het modeconcern een omzet van 3,2 miljard euro.

kwartaalcijfers
Levi's
Levi Strauss & Co