• Home
  • V1
  • Columns
  • LFW: Ruim 2 miljoen online kijkers voor Topshop show

LFW: Ruim 2 miljoen online kijkers voor Topshop show

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De live stream van de modeshow van Topshop Unique tijdens

Londen Fashion Week is zondag door meer dan 2 miljoen mensen in 100 landen bekeken. Het resulteerde in het grootste online bereik dat de Britse modeketen ooit in een keer heeft gehad. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt. In samenwerking met Facebook creëerde Topshop een zogenaamde 'Shoot the Show' experience waarbij gebruikers de looks op de catwalk met één muisklik konden delen via het sociale netwerk. Hierdoor waren sommige items binnen een uur na de show al uitverkocht. Via Twitter publiceerde Topshop backstage foto's van het catwalkevenement en vroeg volgers om de collectie in 140 tekens te recenseren.

De modeshow van Topshop Unique - de 'volwassen' zustercollectie van Topshop - was gistermiddag niet alleen via de eigen website en die van Londen Fashion Week te zien, maar ook op sites van tientallen media partners en bloggers wereldwijd. Het modebedrijf schat dat hierdoor meer dan 200 miljoen mensen beelden van de show of posts over Topshop hebben gezien. Zo heeft een enkele post van de Chinese actrice Wang Luo Dan die de show zelf bijwoonde, meer dan 90 miljoen volgers van haar blog in China bereikt. Ook in de Verenigde Staten werd de show goed bekeken. Dat is extra goed nieuws voor de keten aangezien Topshop deze maand 15 shop-in-shops geopend heeft bij filialen van de Amerikaanse warenhuisketen Nordstrom.

Klik hier voor meer video's van London Fashion Week

London Fashion Week
Topshop
Topshop Unique