• Home
  • V1
  • Columns
  • Li Ning groeit flink

Li Ning groeit flink

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Over het boekjaar dat eindigde op 31 december 2009 maakte sportconcern Li Ning een omzetgroei

bekend van 25,4 procent. Daarmee kwam de omzet uit op 8,4 miljard Yuan (zo’n 710 miljoen euro). De winst steeg met 31 procent tot 944,5 miljoen Yuan (ruim 80 miljoen euro). Oprichter Li Ning noemde 2009 “een extreem uitdagend jaar” vanwege de financiële crisis. Positief was wel dat het merk volgens de oud-atleet nog kon profiteren van de “post-Beijing Olympics effect”.

Het belangrijkste merk van het bedrijf, Li Ning, was goed voor 91,7 procent van de omzet. De merken Double Happiness en Lotto zorgden voor respectievelijk 5,1 en 0,9 procent van het totaal. Voor het komende jaar is het bedrijf van plan zijn multi-brandstrategie verder te ontwikellen. Op 31 december 2009 telde het concern 8156 winkels in China, waarvan 7249 Li Ningwinkels, dat zijn er ruim duizend meer dan vorig jaar.

Li Ning