• Home
  • V1
  • Columns
  • Li-Ning sluit 952 filialen

Li-Ning sluit 952 filialen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Chinezen kopen minder sportkleding en -attributen. Dat verklaart volgens Li-Ning, het derde

sportmerk van China, de sterk teruggelopen omzet- en winst die het bedrijf in de eerste helft van dit jaar heeft geboekt. Li-Ning sloot 952 filialen en zag de winst met 84,9 procent dalen naar 44,3 miljoen yuan (5,6 miljoen euro). De omzet daalde met 9,5 procent naar 3,9 miljard yuan (493 miljoen euro). Li-Ning telt nu nog 7303 winkels. Dat meldt Just-Style.com.

Het zijn niet alleen de gedaalde consumentenbestedingen in China waar Li-Ning mee te kampen heeft. Het bedrijf heeft ook structureel voorraadproblemen en moeite met de concurrentie van sportmerken als Nike en Puma, de nummer een en twee van het land. In juli moest CEO Zhang Zhiyong aftreden en werd opnieuw een reorganisatie aangekondigd. Li-Ning probeert sinds 2011 middels diverse ingrepen het tij te keren en weer groei te boeken.

Li Ning