• Home
  • V1
  • Columns
  • Lichte daling aantal bezoekers op Pitti Uomo

Lichte daling aantal bezoekers op Pitti Uomo

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Acht procent minder bezoekers, 8700 verkooppunten, meer dan

18.000 inkopers en een stroom bezoekers die de 30.000 eenheden zou moeten overtreffen op de mannenmodebeurs Pitti Uomo.
Het spektakel gewijd aan de mannenmode werd afgelopen vrijdag afgesloten in het Fortezza da Basso in Florence. De 69e editie van Pitti Bimbo, van 25 tot 27 juni, staat op de agenda als volgende afspraak met de Florentijnse beurszalen. Met deze inleidende gegevens lijkt het er op dat de 76e editie van deze manifestatie, georganiseerd door Pitti Immagine, ondanks de economische wereldrecessie overeind blijft. Volgens Raffaello Napoleone, bestuursvoorzitter van Pitti Immagine, is de balans van de beurs “zelfs te positief”. Duitsland, Japan, Spanje, Nederland, Frankrijk, Engeland, Zwitserland, China, Turkije, België, Griekenland en Oostenrijk waren de belangrijkste buitenlandse markten.

“Allereerst wil ik de bedrijven bedanken die hebben deelgenomen aan deze editie van Pitti Uomo”, aldus Napoleone. “Zelden heb ik zoveel inzet en organisatievermogen gezien om een mode met kwaliteit aan te bieden. Grondig materiaalonderzoek, draagbaarheid en eerlijke producten; uitgedacht voor een veeleisend en aandachtig publiek dat pas bereid is om iets te kopen als het ook werkelijk waarde heeft. De exposanten vormen de kracht van Pitti Uomo”.

Undercover was de speciale gast van deze editie van het Florentijnse spektakel waaraan 734 bedrijven deelnamen die 889 modemerken vertegenwoordigden (waaronder 276 buitenlandse). Het modemerk Undercover, een creatie van de Japanse ontwerper Jun Takahashi, presenteerde de voorpremière van zijn menswear collectie lente/zomer 2010. 


Pitti
pittimmagine
Undercover