Limited collection Moon M. for Bagsac
Door FashionUnited
bezig met laden...
Tassenlabel Bagsac zet wederom een high impact
samenwerking op, ditmaal met styliste en fashionista Moon M. De collectie ligt medio oktober in de winkels en wordt goed ondersteunt.In
Wie is Moon M?
Moon M (echte naam: Monique Mathijssen) is een fashion icoon en styliste van celebrities als Katja Schuurman, Bridget Maasland, Ellemiek Vermolen en Renate Verbaan; allen zelfverzekerde IT-girls die qua persoonlijkheid aansluiten bij de Bagsac doelgroep. Als styliste is ze dagelijks bezig met de laatste trends op modegebied en het zorgvuldig afstemmen van kledingstukken en accessoires voor bepaalde personen en gelegenheid. Monique heeft tevens een eigen wekelijkse, goedbeluisterde ‘column’ in het ochtendprogramma van Q-Music en houdt een goed bezochte blog bij over haar hectische en inspirerende leven in fashion: www.diaryofafashionstylist.com.
De collectie
De collectie bestaat uit modieuze, maar betaalbare modellen en is opgezet rond 3 thema’s; bohemian, classic en simplicity. Geïnspireerd door de grote mode-ontwerpers én de mensen die zij kleedt, heeft Monique aan iedere tas haar eigen, fashionable twist gegeven. Het resultaat is een collectie met unieke, maar commerciële tassen die een breed publiek aanspreken. Doordat de collectie is opgedeeld in 3 verschillende stijlen, is er voor iedere smaak een aansprekende tas.
Ondersteuning
De campagne is reeds aangekondigd binnen de ‘trouwe schare’ aan Bagsac fans. Via social media worden meer dan 4.000 volgers op de hoogte gehouden van de voortgang van het project. Zo zijn er exclusieve behind-the-scenes foto’s geplaatst van de fotoshoot en is er een modelcontest gehouden waarbij een Bagsac volgster gekozen is tot speciaal ‘Moon M. for Bagsac’ model. Daarnaast zullen er richting oktober diverse, creatieve acties worden opgezet waarbij leuke prijzen te winnen zijn.
Enkele weken voor de lancering zal een speciale Facebook app worden gelanceerd waar de Bagsac followers alles over deze collectie te weten kunnen komen. De app bevat kijkjes achter de schermen, stylingvideo’s per thema, prijsvragen en nog veel meer!
Daarnaast zal Monique in haar column bij Q-Music meerdere malen aandacht aan de tassenlijn besteden en zal er in de media publiciteit voor deze speciale collectie worden gegenereerd.
Bij de tassen wordt point-of-sale materiaal geleverd met daarop een duidelijke call-to- action: koop een tas, maak een foto samen met jouw favoriete kledingstukken en stuur deze op. Als prijs verloten we een middag gratis stijlingadvies van Monique.
Ook als retailer is het interessant dit project te volgen. ‘Like’ ons op: www.facebook.com/bagsac.
Make a statement
Bagsac
Bagsac