• Home
  • V1
  • Columns
  • Lolly Wolly Doodle: Facebook als nummer 1 verkoopkanaal

Lolly Wolly Doodle: Facebook als nummer 1 verkoopkanaal

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Lolly Wolly Doodle is een 160 medewerkers tellend

familiebedrijf uit de Verenigde Staten dat op Facebook indrukwekkende verkoopaantallen boekt. Zestig procent van de Lolly Wolly Doodle collectie wordt via de social media site verkocht. Hoe doen ze dat?

Op de website Indemode.nu staat te lezen dat Steve Case, mede oprichter van America Online (AOL) onlangs zelfs twintig miljoen dollar in het bedrijf heeft geïnvesteerd. Case werd gegrepen door de manier waarop het bedrijf social media weet te benutten als succesvol verkoopkanaal. Volgens hem wil de concurrentie vooral aanwezig zijn op Facebook. Denk aan foto’s, filmpjes, advertenties en berichten op de nieuwspagina’s van fans. Lolly Wolly Doodle pakt dat anders aan en doet direct zaken via social media.

Lolly Wolly Doodle ontstond bij toeval. Oprichtster Brandi Tempel maakte al jarenlang kleding voor haar kinderen. Toen ze in 2008 kleding overhield, besloot ze die te verkopen op Ebay, om later over te stappen op Facebook. Vandaag de dag stuurt Lolly Wolly Doodle haar ‘fans’ dagelijks nieuwe ontwerpen toe die ze in een beperkte oplage kunnen produceren. Per dag stuurt het bedrijf 15 tot 18 ontwerpen naar haar 641.000 duizend volgers.

Wie een product leuk vindt, kan via de reactiemogelijkheid op Facebook de gewenste maat doorgeven, een e-mailadres achterlaten en zelfs een naam of initialen doorgeven voor op het kledingstuk. Binnen twee uur maakt Lolly Wolly Doodle op haar tijdlijn een lijst bekend van bestellingen die daadwerkelijk in productie worden genomen. Betalen gaat makkelijk: als je op je naam op de bestellingenlijst klikt, kom je op de website van Lolly Wolly Doodle, waar je meteen kunt afrekenen.

In totaal verkoopt Lolly Wolly Doodle dertig- tot vijftigduizend stuks – vooral kinderkleding - per maand. Daarvan wordt zestig procent via Facebook verkocht en veertig procent via de eigen website.
Facebook
Lolly Wolly Doodle