Louis Vuitton heeft een tegenslag te verduren gekregen

in de strijd tegen namaakartikelen. Een Amerikaanse rechter achtte de klacht tegen het gebruik van nep Louis Vuitton artikelen in de film 'The Hangover Part II' ongegrond en 'onwaarschijnlijk'.

In de film is een namaak Louis Vuitton-tas - met het label 'LVM' - even te zien. De hoofdpersoon spreekt het merk 'Louis Vuitton' ook helemaal verkeerd uit. Louis Vuitton beweert dat de filmstudio bewust gebruik maakte van het namaakexemplaar, gemaakt door Diophy - een groep Amerikaanse en Chinese bedrijven die in namaakartikelen handelt- en diende als gevolg een klacht in.

De rechter wuifde de zaak echter weg. Hij noemde de klachten 'onwaarschijnlijk' en vond niet dat er sprake was van verwarring van de consument, hetgeen noodzakelijk is om schending van auteursrecht te bewijzen.

Louis Vuitton had aanvankelijk ter compensatie de winst uit de film geëist en het drievoudige in schadevergoeding. Ook eiste het de vernietiging van alle kopieën van 'The Hangover Part II', zowel als alle promotionele films waarin de scène met het namaakontwerp te zien is. De rechter heeft het luxebedrijf geen schadevergoeding toegekend.
 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN