Luxemerken trekken toeristen
Door FashionUnited
bezig met laden...
De komst van internationale merken, zoals bij de Bijenkorf Amsterdam, heeft de bestedingen
een nieuwe impuls gegeven, zegt Marja van Reijn, Regional Manager BeNeLux: “Voor het eerst staan er rijen Chinese klanten bij de Bijenkorf te wachten om binnen te komen bij Louis Vuitton.” In totaal is het bedrag dat toeristen uitgaven op bezoek in Nederland is in het derde kwartaal gestegen met 64 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Global Blue, een financiële dienstverlener die zich richt op optimalisatie van reizigersbestedingen.De omzet in de categorie Watches and Jewellery steeg in het derde kwartaal van 2010 met 99,97 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in het jaar daarvoor. In de categorie mode werd een stijging gerealiseerd van 39,7 procent.
Voor het vierde kwartaal is te verwachten dat de bestedingen blijven toenemen. Van Reijn: “Het is vooral van belang dat we inspelen op de bekendheid van destinaties, merken en bezienswaardigheden in het land van herkomst van de internationale reizigers,” zegt Van Reijn. “Het sturen van reizigers in een bepaalde richting moet in een eerder stadium beginnen, aangezien de kennis bij vele reizigers niet voldoende is wanneer ze vertrekken”.
Global Blue
Luxemerken
toerisme
toeristen