• Home
  • V1
  • Columns
  • Luxottica neemt rivaal Alain Mikli over

Luxottica neemt rivaal Alain Mikli over

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De Luxottica Group, het grootste brillenconcern ter wereld,

heeft brillenmerk Alain Mikli overgenomen. Het bedrijf sloeg daarvoor de handen ineen met NEO Capital, een investeerder die gespecialiseerd is in het opbouwen van luxemerken.

De overname van Alain Mikli is volgens Andrea Guerra, CEO van Luxottica, een stap verder richting het vervullen van de groeistrategie van het bedrijf. "Met zijn innovatieve design is Alain Mikli een verrijking voor ons luxesegment."

Alain Mikli laat weten 'erg enthousiast' te zijn over de overname. "De samenwerking met Luxottica is een geweldige kans om het merk Alain Mikli naar een hoger niveau van distributie, kwaliteit en service te tillen. Nu kan ik mijn passie met consumenten over de hele wereld delen," aldus Mikli.

Naast Alain Mikli staat Luxottica ook op het punt om Salmoiraghi & Vigan, een Italiaans brillenconcern, te kopen. Luxoticca liet onlangs weten dat de winst in het derde kwartaal 25,6 procent is gestegen naar 138,6 miljoen euro. Alain Mikli, dat in 1978 werd opgericht in Parijs, behaalde in 2011 een omzet van 60 miljoen euro.

Alain Mikli
Luxottica