LVMH kritiek Apple horloge
Door FashionUnited
bezig met laden...
De splinter-nieuwe Apple horloge is 'te vrouwelijk', vindt LVMH's hoofd luxehorloges, Jean-Claude Biver. In een interview met de
Duitse krant Die Welt zei Biver dat het Amerikaanse bedrijf een grote fout had gemaakt met het ontwerp van het onlangs onthulde horloge en dat de populariteit ervan van tijdelijke aard zou zijn.Biver maakte korte metten met de iWatch. "Dit horloge heeft geen sex-appeal. Het is te vrouwelijk en lijkt te veel op de smarthorloges die al verkrijgbaar zijn," zei hij. "Eerlijk gezegd lijkt het op iets dat door een eerstejaars student is ontworpen." Volgens Biver zal het ontwerp na een paar jaar weer oud-bollig lijken.
Ook Swatch Group topman Nick Hayek was niet onder de indruk van het nieuwe horloge van Apple. Voor de onthulling sprak hij al over het feit dat hij zich geen zorgen maakt om de eventuele concurrentie van Apple in de horlogemarkt.
De meeste kritiek lijkt te berusten op de vorm - vierkant - en de afgeronde hoeken. Met een startprijs van 270 euro is het duurder dan de meeste andere smarthorloges. De prijs van de Edition versie, in rosé of geelgoud, is nog niet bekend.
Apple
LVMH
Swatch