• Home
  • V1
  • Columns
  • M&S lanceert Franse webshop

M&S lanceert Franse webshop

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De Britse winkelketen Marks & Spencer (M&S) heeft haar comeback gemaakt op de Franse markt

met een webshop. Met Marksandspencer.fr wil de retailer consumenten in Frankrijk, Monaco en Corsica gaan bedienen. De webwinkel is onderdeel van de ‘bricks & clicks’-strategie: het plan van de retailer om zowel online als offline terug te keren op de Franse markt. In 2001 sloot Marks & Spencer zijn vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland en Luxemburg door problemen op de thuismarkt.

“Ons plan is om Marks & Spencer te transformeren tot een internationale multi-channel retailer en het is volkomen terecht dat onze eerste webshop gelanceerd wordt in Frankrijk, waar veel mensen bekend zijn met onze winkels”, aldus Laura Wade-Gery, e-commerce directeur bij Marks & Spencer, in een verklaring. “Nu kunnen klanten ons assortiment op elk gewenst moment, vanaf elke locatie en in hun eigen valuta bestellen.”

Het assortiment bestaat uit meer dan 10.000 producten op het gebied van dames-, heren- en kinderkleding, lingerie en een selectie huishoudartikelen. Later dit jaar opent Marks & Spencer een nieuwe vestiging aan de Champs-Elysées in Parijs met een selectie van damesmode, lingerie en voedsel. In 2012 volgen er meer winkels op strategische plaatsen in de Franse hoofdstad.

Marks & Spencer