Marc Jacobs trekt Katie Hillier en Luella Bartley aan
Door FashionUnited
bezig met laden...
Voor het eerst in het dertienjarige bestaan
van het New Yorkse dameslabel Marc by Marc Jacobs heeft het bedrijf bekend gemaakt twee externe creatieven te benoemen. Het gaat om de Britse Katie Hillier en Luella Bartley.Ontwerpster Katie Hillier wordt als creatief directeur verantwoordelijk voor het label dat naast kleding onder meer tassen, schoenenen, fashion accessoires en badmode brengt. Luella Bartley zal als hoofdontwerper de ready-to-wear collecties gaan ontwerpen.
Gevraagd wat de benoemingen voor de rol van Marc Jacobs zelf betekenen, zegt Robert Duffy, CEO van Marc Jacobs International: “Hij blijft betrokken bij het ontwerpproces, hij blijft de baas.”
Hillier is afkomstig uit Londen en werkt op freelance basis al meer dan tien jaar voor Marc by Marc Jacobs. Ze begon met het ontwerpen van tassen, maar daar kwamen al snel horloges, brillen en sieraden bij. “Zij is echt iemand met een miljoen ideeën”, aldus Duffy. “Ze mag het team aansturen zoals zij dat wil, ik heb het grootste vertrouwen in haar. Het was haar idee om ook Luella Bartley aan te trekken.” De ontwerpsters kennen elkaar uit de tijd dat Hillier de accessoirelijn voor Bartleys modelabel ‘Eponymous’ ontwierp, waarmee ze wegen financiële redenen in 2009 moest stoppen. Bartley is ook bekend van enkele tussencollecties die ze voor Mulberry ontwierp.
“Ik ben heel blij met de komst van Katie”, vertelde Jacobs aan Women’s Wear Daily (WWD). “Haar creativiteit en energie inspirireert me enorm. En dat geldt voor iedereen met wie ze werkt.”
Marc Jacobs en Robert Duffy richtten Marc by Marc Jacobs in 2000 op. Hoewel het bedrijf gevestigd is in New York, zullen zowel Hillier als Bartley kun werkzaamheden vanuit hun woonplaats Londen verrichten. “Met de communicatiemiddelen van tegenwoordig - internet, skype - kun je overal ter wereld werken.”
CCpage
Katie Hillier
Luella Bartley
Marc Jacobs