• Home
  • V1
  • Columns
  • Matthew Williamson lanceert babylijn

Matthew Williamson lanceert babylijn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Britse ontwerper Matthew Williamson gaat zijn merk uitbreiden met een babylijn. Zijn moeder Maureen is officieel

in dienst gegaan bij het bedrijf van haar zoon om de babycollectie te ontwerpen. Dat meldt de Britse Vogue.

De eerste collectie voor nieuwgeborenen is gebaseerd op Williamson’s eerste show in 1997 genaamd ‘Electric Angels’. Maureen Williamson heeft kasjmieren mutsen en sokken gebreid in de felle kleuren die haar zoon gebruikte voor zijn eerste collectie, zoals de combinatie hemelsblauw en fuchsia roze en gifgroen en lila.

“Mijn moeder begon met breien toen ik was geboren. Onlangs begon ze babymutsjes te maken voor vrienden, die er enorm blij mee waren,” aldus Matthew Williamson. “Nu heeft ze zelfs een wachtlijst! Aan het einde van de zomer ga ik ze waarschijnlijk verkopen in mijn winkel in Mayfair in Londen.”

Zijn moeders breisels worden mogelijk uitgebreid tot een volwaardige kinderlijn. “Mijn prêt-à-porterlijn is goed te vertellen naar kindermode,” aldus de ontwerper. Mauren Williamson was al eerder betrokken bij het label van haar zoon. Volgens Matthew is zij altijd ‘een grote inspiratiebron’ voor hem geweest en heeft ze ook een tijdje in een van zijn winkels gewerkt.

Maureen kwam op het idee om sokjes en mutsjes te gaan breien terwijl ze door het boek over het werk van haar zoon bladerde dat in 2010 geschreven werd door Colin McDowell. “Ik vind het ontzettend leuk om voor baby's en kleintjes te breien. Terwijl ik door het boek bladerde werd ik weer verliefd op de kleuren, vooral die uit zijn ‘Electric Angels’ show. Ik bedacht hoe cool het zou zijn om een klein mutsje in die kleuren te maken, probeerde het en kreeg er heel veel goeie reacties op,” aldus Maureen Williamson.

Matthew Williamson