• Home
  • V1
  • Columns
  • Meer aankopen via smartphone of tablet in 2012

Meer aankopen via smartphone of tablet in 2012

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In 2012 hebben 1,7 miljoen Nederlandse consumenten een

aankoop gedaan via hun mobiele telefoon of tablet. Dat is een groei van 73 procent ten opzichte van de tweede helft van 2011. De meeste mobiele kopers (34 procent) schaffen kleding aan.

Blauw Research heeft dit onderzocht in opdracht van thuiswinkel.org. Dit is een belangenvereniging van meer dan 1800 webwinkels in Nederland. De reden voor de groei is volgens het onderzoek dat apps en mobiele sites steeds toegankelijker worden. Verder is het makkelijk iets te bestellen voor een mobiele koper, omdat de smartphone of tablet altijd binnen handbereik is. In 2012 was de grootste barrière om mobiel te kopen het kleine scherm en de vaak slecht werkende mobiele websites.

Eind 2013 wordt er een groei verwacht van vier procent. De mobiele omzet wordt dan geschat op een miljard euro, dit is tien procent van de totale online markt. De reden voor deze groei zijn mobiele sites die steeds meer verbeteren en toename van vertrouwen in mobiel kopen.

blauw research
Thuiswinkel