• Home
  • V1
  • Columns
  • Meer mogelijkheden online voor MKB

Meer mogelijkheden online voor MKB

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Er zijn meer mogelijkheden voor bedrijven om te

verkopen via internet. Mogelijkheden die nu nog onvoldoende worden benut. Dat concludeert The Boston Consulting Group (BCG), die daar in opdracht van Google onderzoek naar deed. Volgens het onderzoek realiseerden ondernemers in het midden- en kleinbedrijf die actief zijn op internet, de afgelopen jaren een gemiddelde omzetgroei van 3 procent. Mkb’ers die niet online actief zijn, behaalden in dezelfde periode geen omzetgroei.

Nederlandse bedrijven laten dus kansen liggen. "Nederland is internationaal een van de koplopers in het omarmen van internet. Maar ondanks dat iedereen internet heeft, zijn online-inkoop, marketing en verkoop bij bedrijven relatief beperkt," zegt BCG in De Telegraaf.

In 2009 leverde internet een bijdrage van 24,3 miljard aan de Nederlandse economie. De helft van de interneteconomie bestond uit online consumptie ( 12 miljard). BCG berekende dat internet in 2015 goed is voor een bijdrage van ongeveer 41 miljard.

MKB
the boston consulting group