• Home
  • V1
  • Columns
  • Meer omzet voor Benetton

Meer omzet voor Benetton

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De omzet van kledingmerk Benetton is in de eerste negen maanden met 6.3 procent gestegen naar 1.534 miljoen euro. De netto

omzet groeide met 4,3 procent. De brutowinst nam toe met 17 miljoen tot 249 miljoen euro.

In de eerste negen maanden was de groei te danken aan onder meer de uitbreiding van het aanbod en het openen van nieuwe winkels. Er gingen nieuwe winkels open in Europa (United Colors of Benetton/ Playlife), Azië (Sisley). Ook steeg de omzet per vierkante meter. Een andere oorzaak voor de goede resultaten was de waardestijging van de euro ten opzichte van de Koreaanse won en de Amerikaanse dollar, de Indiase roepie en het Britse pond, wat een marge van 46.2 procent opleverde. Vorig jaar stond die op 43.7 procent. Dit verschil leverde Benetton 66 miljoen euro op.

De meeste groei werd gerealiseerd in Azië. Daar werd ruim 15 procent meer omgezet dan in dezelfde periode vorig jaar. In India groeide de omzet met veertig procent. Daar waren 41 nieuwe winkels. Voor het hele jaar 2008 verwacht Gerolamo Caccia Dominioni, CEO bij de Benetton Group een omzetgroei van zes procent en zeven procent winstgroei ten opzichte van vorig jaar. "Het is nu belangrijk dat we nog sneller opereren, met het oog op de economische situatie op de wereldmarkt in de komende maanden."

Benetton