Meer omzet voor Yoox in 2012
bezig met laden...
De Yoox Group, het moederbedrijf van diverse luxe modewebshops, heeft in het afgelopen
boekjaar een omzetstijging gerapporteerd van 29 procent. In totaal kwam de omzet uit op 376 miljoen euro, een jaar geleden was dat nog 291,2 miljoen euro.De grootste groei komt uit de Verenigde Staten, maar CEO Federico Marchetti is ook blij met de resultaten uit thuisland Italië."In het vierde kwartaal, groeide ons land met 12 procent dankzij een zeer succesvolle kerstactie en de beslissing van een toenemend aantal klanten om te winkelen bij de webshops van de Yoox Group."
De multibrandwebshops van de Yoox Group, waaronder Yoox.com en TheCorner.com, groeien volgens de CEO met 23,1 procent gestaag verder.
Ook werd het afgelopen jaar gewerkt aan de langetermijnvisie, zodat de inkomsten van de monobrandshops die de Yoox Group beheert voor merken als Emporio Armani, Diesel, Miss Sixty, Emilio Pucci, Valentino en Jil Sander in de toekomst zullen stijgen. Nu kwam de omzet uit monobrandwebwinkel uit op 113,9 miljoen euro.
Hoeveel winst de Yoox Group rapporteerde het afgelopen jaar is nog niet bekend. Het Italiaanse modebedrijf brengt de winstcijfers volgende maand naar buiten.