China en Brazilië zijn de top twee opkomende markten voor

e-commerce, zo blijkt uit een onderzoek van A.T. Kearny. Op dit moment is de Verenigde Staten de grootste e-commerce sector, maar China staat op de tweede plaats met een jaaromzet 23 miljard dollar (18,6 miljard euro) per jaar. Volgens Comscore was de online omzet het afgelopen jaar zelfs 168 miljard dollar (136 miljard euro). Naar verwachting zal de Chinese e-commerce sector zo’n 29 procent groeien in de komende vijf jaar.

China scoorde bovendien het hoogst dankzij de aantrekkelijke doelgroep voor de verkoop van kleding die het land rijk is, een goed ontwikkelde infrastructuur en ondernemingsvriendelijke digitale wet- en regelgeving. Brazilië staat op de tweede plaats met een online jaaromzet van 10,6 miljard dollar (8,6 miljard euro). De komende vijf jaar gaat de omzet naar schatting jaarlijks 12 procent stijgen. Een stuk minder hard dan China, omdat Brazilianen volgens A.T. Kearny kleding vrij onbelangrijk vinden. Volgens het onderzoeksbureau verkiezen zij de sociale ervaring van fysiek winkelen boven de aanschaf van nieuwe kleding.

De derde plaats is weggelegd voor Rusland. Het land telt 60 miljoen internetgebruikers, waarvan een kwart online shopt, en heeft een ratio van 1,8 mobiele telefoons per persoon. Op dit moment wordt er online jaarlijks 9,1 miljard dollar (7,4 miljard euro) omgezet in Rusland en naar verwachting gaat dat de komende vijf jaar jaarlijks 12 procent groeien.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN