Het Chinese modemerk dat tassen en kleding heeft ontworpen

voor de first lady van het land, wil daar niet extra aan verdienen. Exception, het merk waar het om gaat, heeft woensdag bevestigd dat het items voor Peng Liyuan heeft gemaakt, maar dat het die verder niet op de markt zal brengen.

De elegant geklede presidentsvrouw haalde deze week de voorpagina's van Chinese kranten in haar donkerblauwe regenjas. Bloggers in China wisten al snel het merk van de jas en de tas die zij droeg te achterhalen, maar Exception wilde tot gisteren niet bevestigen dat het de items inderdaad geleverd had.

Nu heeft het bedrijf op Weibo, de Chinese equivalent van Twitter, een verklaring gepubliceerd en gezegd dat Exception samen met een ander Chinees merk - Wuyong - een aantal kledingstukken voor Peng heeft gemaakt. Volgens het label toont de presidentsvrouw hiermee haar vertrouwen en steun voor nationale merken, maar is het niet de bedoeling dat bewonderaars haar stijl gaan kopiëren.

Dat houdt andere leveranciers niet tegen: een soortgelijke trenchcoat, was woensdag te koop in de Chinese webshop Taobao.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN