Merunisha Moonilal start door in Parijs
Door FashionUnited
bezig met laden...
Merunisha Moonilal was een van de 20 Nederlandse duurzame
modemerken in het Green Orange paviljoe op Pret-a-Porter Paris 2011. Haar ontwerpen zijn zo vrouwelijk en verfijnd als haar naam klinkt. Toch ruilde ze in haar nieuwe collectie het hoge couture gehalte in voor een meer hedendaagse en draagbare stijl. Dat leverde positieve reacties en nieuwe klanten op.In Parijs showde het label bijzondere badpakken en jurken, waarin de volle kleuren en zwierigheid van India te herkennen zijn. Toch zijn de items gewaagd en vrouwelijk. De nieuwe collectie is toegankelijker voor en groter publiek dan eerder werk: een bewuste keuze. Merunisha: “Ik heb nieuwe stoffen toegevoegd, zoals eco-zijde, jersey en linnen. Swimwear is nieuw in de lijn. Het maakt mijn collectie en het verhaal van Merunisha Moonilal completer en rijker.”
Merunisha viel op in het Green Orange paviljoen door de rijke kleuren en de vernieuwende combinaties van materialen. Met name klanten uit landen met een warm klimaat waren enthousiast. Merunisha: “De kans is groot dat mijn collecties straks in winkels in Zuid-Europa, Afrika en het Midden-Oosten te koop zijn. Met deze nieuwe collectie kan een vrouw zich van ochtend tot nacht kleden in de stijl van Merunisha Moonilal.”
Een tweede keer Parijs sluit Merunisha zeker niet uit. “Ik zou het succes graag voortzetten en denk erover om bijvoorbeeld in de sector ‘New Talents’ deel te nemen.”
green orange
PAPP
PRET-A-PORTER PARIS