De Nederlandse ambassade in China kreeg signalen dat er kansen zijn voor de Nederlandse ondernemers in de mode.

Zij hebben daarom een onderzoek laten doen wat deze mogelijkheden zijn.

Onderstaand een aantal feiten uit dit onderzoek:
- Meer dan 45% van de mensen in steden als Beijing, Shanghai en Guangzhou geven aan een eigen kledingstijl te hebben en niet mee te willen gaan met algemene trends.
- Via westerse media is de Chinese consument op de hoogte van wereldwijde modetrends. Waar enkele jaren geleden de focus nog lag op high fashion brands is de Chinese consumenten nu op zoek naar innovatieve trends, een persoonlijke stijl, interactie en gemak. Deze shift in interesse biedt kansen voor Nederlandse fashion bedrijven met een eigen en onderscheidende benadering.

Kom naar de bijeenkomst op 11 december van 13:00 – 18:00 uur in de Dutch Design Hotel Artemis, Amsterdam. Kosten: €50

Tijdens deze bijeenkomst krijgt praktische u handvaten hoe u gebruik kunt maken van deze mogelijkheden en op welke manier u ondersteund kunt worden vanuit de Nederlandse overheid. Zie link voor meer informatie:



www.rvo.nl/DutchFashion2China
 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN