Michael van der Meide werkt aan vijfde collectie voor Pret-a-porter Paris

Michael van der Meide

staat van 3 t/m 6 september op PRET-A-PORTER PARIS. Als een van de 22 merken die zich als eco-fashion collectief 'Green Orange' hebben ingeschreven, presenteert hij zijn nieuwe collectie. Volgens eigen zeggen maakt hij nu zijn mooiste en meest draagbare collectie ooit.

De Michael van der Meide jurk, broek of top is klassiek met een twist; zwierig en beweeglijk. De natuur en de elementen zijn grote inspiratiebronnen, en dat is onder andere terug te vinden in beweeglijke stoffen met levendige prints. Voorgaande collecties zijn afgeleid van de rauwe elegantie van lucht, water, aarde en vuur. De nieuwe collectie krijgt een verrassende nieuwe invalshoek: 'spirit'. En wordt gezien als het vijfde element. Michael van der Meide: "In deze nieuwe collectie verwerk ik de magie van de onderwaterwereld. Stoffen worden bewerkt met dierenprints en sommige gedrapeerd tot weelderige structuren.

Zelf was hij in de leer bij Vivienne Westwood, Hussein Chalayan, AZIZ, Frans Molenaar en Frank Govers. Daar groeide zijn unieke stijl en eigen handtekening. "Ik kijk niet zozeer naar trends. Ik hou van de manier waarop stoffen en prints en lijnen tot leven komen op het vrouwelijke lichaam. Mijn creaties ontstaan al zoekende terwijl ik speel met stoffen en materialen direct op een pop."

Aan de naam Michael van der Meide hangen verschillende nominaties (Barclay Catwalk en Frans Molenaar Prijs) en awards (Henri Bendel award, Puntoseta award). De erkenning maakte het voor de Rotterdamse ontwerper mogelijk om te investeren in zijn modelabel en in het zelf ontwikkelen van stoffen en prints in hoogwaardige materialen. Hij gaat nu voor de eerste keer naar Parijs om zijn merk over de grenzen te brengen. "Ik hoop in Parijs een grotere groep vrouwen te kunnen aanspreken. Ik heb nu eenmaal een flamboyante en soms uitdagende stijl, en daar hoop ik een groter publiek voor te vinden. Dat is mijn droom."

Van 3 t/m 6 september staat het Green Orange paviljoen (150 m2) in de sector ‘So Ethic’ op de Pret-a-Porter Paris. Meer weten over ‘Green Orange’ en de deelname aan PRET-A-PORTER PARIS? Mail naar info@wave-up.com

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN