In het tweede kwartaal van 2012 heeft het Amerikaanse the Jones

Group 3,74 procent minder omzet geboekt in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De omzet kwam uit op 855 miljoen dollar (705 miljoen euro). Een jaar geleden was dat nog 887 miljoen dollar (731 miljoen euro)

De brutowinst steeg wel, van 323,1 miljoen dollar (266,4 miljoen euro) naar 326,2 miljoen dollar (268,9 miljoen euro). Over het eerste half jaar kwam de bruto winst uit op 669,6 miljoen dollar (552,1 miljoen euro)

We zijn blij met de resultaten die we hebben bereikt in het tweede kwartaal, in het bijzonder met onze verbeterde brutomarge," zegt CEO Wesley Card. Hij is met name te spreken over de resultaten van Kurt Geiger, het merk dat vorig jaar werd overgenomen.

Voor de komende tijd staat kostenbeheersing op het programma. Verder wil het bedrijf achter de merken Nine West, Jones New York en Brian Atwood, conservatief handelen. Eerder liet het Amerikaanse modebedrijf al weten potentie te zien in Europa. Vooral om de typisch Amerikaanse merken als Rachel Roy en Stuart Weitzman zouden Europese consumenten staan te springen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN