• Home
  • V1
  • Columns
  • Minder winst Björn Borg door investering in sportmode

Minder winst Björn Borg door investering in sportmode

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In de eerste negen maanden van 2011 daalde de netto

omzet van ondermodemerk Björn Borg met 2 procent. In totaal kwam de omzet uit op 413,4 miljoen Zweedse kroon. Ook de winst viel lager uit, vooral door investeringen in de nieuwe sportmodetak van het bedrijf.

De operationele winst bedroeg 69,6 miljoen Zweedse kroon. In de eerste negen maanden van 2010 was dat nog 101,5 miljoen Zweedse kroon.De brand sales kwamen in het afgelopen kwartaal wel hoger uit dan in dezelfde periode in 2010 en steeg met 9 procent tot 551 miljoen Zweedse kroon.

"Het aandeel gegenereerd door kleinere markten groeit, in lijn met onze strategie. Het is een positieve zaak dat het merk zich staande houdt in de huidige moeilijke marktklimaat.Omzet en winst werden beïnvloed door onze toekomstgerichte investeringen,” zegt CEO Arthur Engel.

Sinds dit jaar richt het ondermodemerk zich ook op trendy sportkleding. De modische sportmode, met het credo naughty sporty, is gericht op plezier in sport en zal uitgebracht worden in zeven landen: Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Duitsland, Nederland en België

Bjorn Borg