De Zwitserse Calida Group, bekend van de merken Calida en Aubade, heeft in 2008 de omzet nagenoeg

op pijl weten te houden. De verkoop is iets gedaald, met één procent, naar 229,6 miljoen Zwitserse frank (155 miljoen euro). Deze daling wordt geheel toegeschreven aan de koersdaling van de euro ten opzichte van de Zwitserse frank. Als dit effect niet wordt meegerekend dan is de omzet van Calida in 2008 met 1,4 procent gestegen naar 3,2 miljoen frank.

De nettowinst daalde fors, met 30,7 procent, van 15,3 miljoen frank in 2007 naar 10,7 miljoen in 2008. Desalniettemin was het resultaat beter dan verwacht. Calida is in juli vorig jaar, toen de eerste signalen van de crisis zichtbaar werden, al gaan bijsturen en heeft 2008 kunnen afsluiten met veel minder overvoorraad dan het jaar ervoor. Het bedrijf heeft verder laten weten dat als gevolg van de crisis minder ondergoed en lingerie wordt gekocht, maar dat de verkoop van nachtgoed er niet onder lijdt.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN