Modebranche richt zich op efficiency
bezig met laden...
De modebranche richt zich meer op efficiency dan op innovatie. Dat
blijkt uit onderzoek van Goals Marktbewerking dat medio april in uitgevoerd in opdracht van K3 specialist in retail-automatisering.In de Fashion Retail branche krijgt automatisering aandacht op directieniveau: de helft van de bedrijven is bezig met strategische ICT-planning. De plannen hebben vooral betrekking op verhoging van de efficiency en minder op innovatieve mogelijkheden voor het vinden en binden van klanten. Het merendeel van de bedrijven beschikt over een strategisch ICT-plan of is bezig met het ontwikkelen hiervan. Bijna de helft van de respondenten is van plan om systemen binnen drie jaar geheel of gedeeltelijk te vervangen. Daarbij gaat een lichte voorkeur uit naar geïntegreerde oplossingen in plaats van een combinatie van deelsystemen. Verder is dringend behoefte aan standaarden voor het uitwisselen van informatie ten behoeve van ketenintegratie.
In totaal zijn voor dit onderzoek circa 400 Fashion Retailers benaderd waarvan tachtig een online enquête over hun ICT-situatie in hebben gevuld. Het onderzoek is gericht op de situatie en behoeften rond vijf belangrijke ICT-terreinen: huidige automatiseringsituatie en behoeften, strategie en beleid, managementinformatie, online faciliteiten, support en outsourcing.