• Home
  • V1
  • Columns
  • Modezaken krijgen steeds meer concurrentie

Modezaken krijgen steeds meer concurrentie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Consumenten kopen steeds vaker bovenmode in supermarkten en drogisterijen.

Het afgelopen jaar gaven consumenten in totaal minder uit aan bovenmode, maar branchevreemde segmenten zagen de uitgave per koper juist stijgen. Dat melden Gfk en Retailnews.

Hoewel de totale uitgaven van van bovenmode met 4 procent terug liepen, steeg het aantal kopers met 1 procent. Het aantal kopers in de supermarkt steeg echter met 18 procent. Tussen juli 2013 en juni 2014 kocht 12 procent bovenkleding in de supermarkt. De totale uitgave van bovenkleding nam toe met 4 procent.

De toename was ook te zien bij drogisterijen en parfumketens; de verkoop van bovenmode nam daar toe met 12 procent tussen juli 2013 en juni 2014, met een totale uitgavestijging van 5 procent.

Volgens Gfk-onderzoeksdirecteur Joop Holla kan de forse stijging verklaart worden door het wereldkampioenschap voetbal.

bovenmode
GFK
Onderzoek