• Home
  • V1
  • Columns
  • Mogelijk ban op steigerdoeken

Mogelijk ban op steigerdoeken

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het enorme doek met reclame van G-Star Raw op de Mozes en Aaronkerk aan het Amsterdamse

Waterloopplein hangt daar misschien niet lang meer. De gemeente Amsterdam heeft namelijk plannen om een einde te maken aan ‘storende reclames’, meldt de lokale krant het Parool.

Vorig jaar werd er in de stad een compromis bereikt: de helft van het aantal steigerdoeken mag bestaan uit reclame, de andere helft moet bestaan uit een gevelimpressie. PvdA, GroenLinks en de SP vinden nu echter toch dat megareclames niet in openbare ruimte moeten.

De reclames op de Amsterdamse steigerdoeken zijn big business geworden. Zo laat reclameman David Kröger van Megamedium aan Nu.nl weten dat grote merken als L’oreal alleen in de Amsterdamse binnenstad een grote reclame willen kopen. Pandeigenaren krijgen volgens Kröger ook een vergoeding voor het behangen van hun steiger, tussen de drie- en dertigduizend euro per maand. De gemeente verdient aan de doeken in het centrum zo’n twee ton per jaar.

Amsterdam
billboards
steigerdoeken