Multifunctioneel winkelconcept wint TMO-prijs
bezig met laden...
Een groep studenten die het concept 'de Modebrouwerij' bedacht,
heeft een TMO Innovatie Award gewonnen. De prijs is een initiatief van TMO, de hogeschool voor modemanagement en Fashion Cheque, voor het meest kansrijke concept dat studenten hebben bedacht.De Modebrouwerij is een belevingswinkel, waarbij klanten verschillende producten kunnen personaliseren of laten ontwikkelen. Te denken valt naast te customizen kleding ook aan het ontwikkelen van een eigen parfum of sieraad. De doelgroep - mannen en vrouwen tussen de 21 en 35 jaar - moeten ook terecht kunnen in een barbershop en lounge. Zo kunnen ze wachten tot hun product klaar is.
De jury, bestaande uit Jan van Herwijnen en Jeroen de Wever van Fashion Cheque, Mirjam Baltussen van MPC retail advies, Corien Beks van Modint en Renate Zeekaf van Zeekaf Mode en Interieurstyling, bekroonde het idee van de groep met een Fashion Cheque; een cadeaubon te besteden bij verschillende modewinkels. Individualisering, een tendens die vanaf de jaren zestig en zeventig speelt in de Nederlandse samenleving, kreeg van verschillende groepjes studenten veel aandacht.