• Home
  • V1
  • Columns
  • Najaarsbeurs zondag 31 augustus t/m woensdag 3 september 2008

Najaarsbeurs zondag 31 augustus t/m woensdag 3 september 2008

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Van zondag 31 augustus t/m woensdag 3 september vindt in Trade Mart Utrecht de Najaarsbeurs plaats. Ruim 14.000 inkopers laten zich vier dagen

lang inspireren door de nieuwste kleuren, trends en collecties. Ruim 750 exposanten, waaronder ruim 150 gastexposanten, presenteren op zeven etages hun complete, meest actuele productaanbod. Uiteraard worden er ook weer tal van activiteiten georganiseerd. Tegelijk met de Najaarsbeurs vindt het Jewels & Watches Fall Classic Event plaats.

Zeven etages aanbod

Let op! Neem ruim de tijd voor uw bezoek. Op maar liefst zeven etages vindt u alles op het gebied van woonaccessoires en keukengerei, gouden en zilveren sieraden, tassen, bijous en modeaccessoires, gadgets, wenskaarten, verpakkingen, pluche en speelgoed. En natuurlijk nog veel meer! Ruim 700 exposanten, waaronder 150 gastexposanten, presenteren u tijdens de Najaarsbeurs hun complete en meest actuele productaanbod.

Ruim 150 Gastexposanten De ruim 150 gastexposanten Home & Living en Fashion staan op Expo 7, de zevende verdieping van Trade Mart Utrecht, die in het najaar van 2007 werd geopend. Een groot en gevarieerd aanbod en een absolute must voor de bezoeker, uit welke branche dan ook! Gastexposanten van het geheel vernieuwde Jewels & Watches vindt u in de Plaza op de eerste etage van Trade Mart Utrecht. Deze etage is alleen toegankelijk voor juweliers.

Trends

Wat zijn de nieuwe trends op woongebied, wat mag er dit najaar niet in onze kast ontbreken en wat is "hot" als het gaat om juwelen en gouden en zilveren sieraden? Het antwoord op al deze vragen vindt u op de Najaarsbeurs van het handelscentrum van Nederland, Trade Mart Utrecht.

Comeback van fluor Een van de belangrijke najaarstrends op woongebied is de "ambachtelijke" look. Hierbij wordt veel gewerkt met vlechtwerk, zowel met stoffen, garens, maar ook gebogen hout, riet en kunststoffen. Het geheel is heel dicht of juist open, waardoor ook het lichtspel een grote rol speelt. Door het weefeffect krijgen meubels en accessoires een "handmade" uiterlijk en ogen ze minder statisch. De basiskleuren blijven sober: zwart, of beter nog heel donkergrijs, naturellen, donkerbruin. Dit geeft een stoere uitstraling. Daarnaast peppen de fellere kleuren het geheel op. Roze, roden, een beetje paarsachtige tinten, maar vooral veel groenen. Er zijn veel effen kleuren, wat minder uitbundige dessins. Het totaal is daardoor wat strakker, wat grafische dan de periode achter ons waarin de barokke dessins de aandacht vroegen. Verder maakt fluor een comeback. In de mode is dit al gesignaleerd, maar nu is het ook in ons interieur terug te vinden. Vaak als grapje, een stiksel aan een kussen b.v. of een oor aan een vaas. Subtiel en daarom een grappige blikvanger.

Verdere opmars van het merkspeelgoed

Ondanks of misschien wel dankzij een mindere bereidheid om veel geld uit te geven verschijnt er steeds minder merkloos speelgoed in de schappen. Liever wat meer betalen voor een goede kwaliteit, lijkt de boodschap hierachter. Het merkspeelgoed blijft dus in opmars de komende tijd. Daarnaast is er veel aandacht voor de veiligheid van speelgoed. Dankzij een nieuwe Speelgoedrichtlijn, van de Europese commissie begin volgend jaar wordt het steeds moeilijker om speelgoed van een mindere kwaliteit op de markt te brengen. Electronica is ene blijft een belangrijk element bij veel speelgoed en hier is veel progressie in te ontdekken. Er komen steeds slimmere chips, die meer mogelijk maken bij het speelgoed. Alles wat op afstand bestuurt de lucht ingaat, neemt in populariteit toe. Computergames staan helemaal in het teken van bewegen. Voor de televisie trainen en aan je conditie werken: ook hier komt geen einde aan de technische mogelijkheden. Ook steeds vaker te zien: het toepassen van licenties. Nieuw zijn producten met licenties van KUS, Bruintje Beer, Roary de Racewagen, Mickey Mouse Clubhouse en Disney Fairies. Ook Pokemon is weer helemaal terug. Grappig is dat speelgoed zelf een licentie kan zijn. Zo zie je dus fietsjes met Barbie of skelters met Playmobil erop. Een andere trend is specialisatie. Vaker worden winkels geopend die zich specialiseren in een bepaalde tak binnen de speelgoedbranche.

Change & Feel

Op fashion gebied is komend seizoen de tijd van Sculptured Beauty, Simple Luxury, Reinvented Heritage en Glamour Elegance. Bij sculptured beauty waant u uzelf het model van een beeldhouwer. Hij maakt de meest bijzondere coupes, kleuren en dessins om uw lichaam mee te omhullen, van speciale mouwen en lijfjes tot het gebruik van metallic en glans. Via de simpele luxe, met sobere kleuren en overgooiers, schorten en tunieken, stapt u over op het klassieke erfgoed. Denk aan het uiterlijk van een kostschoolmeisje, een amazone van weleer of een dame op de high tea. Clubstrepen, emblemen en tweed- of wolruiten mogen hierbij niet ontbreken. Wie zich helemaal op en top vrouw wil voelen, droomt weg bij glamour elegance, dat in het teken staat van de mannenpakken in Marlene Ditrich-stijl, jurken in alle varianten en vooral de vrouwelijkheid en decadentie uit de jaren dertig. Voor de finishing touch gebruikt u een stola van angora of mohair. Om je transformatie tot kameleon te vervolmaken heeft u accessoires en sieraden nodig. Zo stapt u eenvoudig over van elegant naar sensueel en van simpel naar luxe. Kies voor grote oorbellen en armbanden die een tikkeltje folklore zijn of koop antieke sieraden die u veranderen in een thirties-vamp. Uiteraard mogen handschoenen, een lange shawl, een hoed of juist een baret niet ontbreken. Alles om u warm en stylish te houden dit najaar is toegestaan. Met een zachte grote tas en een brede riem maakt u uw outfit compleet.

Trendpresentaties "De keuze van..."

Naast de nieuwste collecties van de vaste en gastexposanten worden er uiteraard weer verschillende activiteiten georganiseerd. Voor het opdoen van inspiratie vindt u verdeeld over de verdiepingen verschillende trendpresentaties. Een daarvan is "De keuze van..." Deze presentatie is verdeeld over zes verdiepingen, waarbij op iedere etage een ander vakblad uit de branche laat zien wat volgens haar de trends en noviteiten zijn. De getoonde producten zijn afkomstig van de exposanten, die in de gelegenheid zijn gesteld om hun nieuwe producten in te sturen. De trendpresentaties staan opgesteld bij de entree van de verdiepingen twee tot en met zeven.

De gedekte tafel van...

Naast "De keuze van..."zijn er nog meer trendpresentaties. "De gedekte tafel van..." op etage 3 en 5 wordt ingevuld door diverse exposanten van Home & Living. Zij weten immers als geen ander hoe serviesgoed, tafellinnen en glaswerk het best tot hun recht komen. Bezoekers zien zo in een oogopslag wat er allemaal mogelijk is met de producten. Er wordt gewerkt met drie verschillende thema's: Kerst, Outdoor en Pasen. Deelnemers aan "De gedekte tafel van" zijn o.a. Abodee, Kolk en Kolk, Present Time, Cosy Touch/Saskia Martinelli, Van Verre, Catherine's, Cherubijn, Maskerade Theater, Speelgoed Art & Presents, Utrecht Design, 1000 Graden, ENGEL., een leven lang feest, Kolk en Kolk, Kookvrienden, Pure People Products, Van Verre, Home Delight, PTMD collection®, Catherine's, Capventure, 1000 Graden, Nouvie Agencies, & Klevering, Abrona, Good Scents, Kookvrienden, Valira Kantoor NL, David Mason Design, Exposant, Bongers Agencies, Nouvie Agencies, Koninklijke van Kempen en Begeer B.V. / Gero Keltum, RC Ritzenhoff Cristal, Catherines, Dynamic Comfort, Verhagen Group, Ter Maat Collections, Valeria Produkten, Keakt, Abodee, Umbra, Croon & Croon Design, Haka Trading, Zwiesel Glas en Kristal B.V. en Abrona.

De kinderkamer van...

In de presentatie "De kinderkamer van..." op verdieping 5 laten exposanten zien wat zij in huis hebben op het gebied van kindermeubilair. Deelnemende exposanten zijn o.a. Alles Kids

AMQ International, Bambolino Toys, Dynamic Comfort, Global Affairs, Happy Horse, Impot Lifestyle, Koeka, Kolk en Kolk, Liliputiens, Little Tulip, Memory Gifts, Mertex, MondiArt, Phidea, Plato Toys, Present Time, Pure People Products, Ter Maat Collections, The Playama Company, Trä Present en Uitgeverij Mano.

De paspop van...

"De paspop van..." op etage 2 toont u hoe een perfect fashionable totaalplaatje er uit ziet. Verschillende exposanten op het gebied van modeaccessoires laten op paspoppen zien hoe tassen, sieraden, sjawls of andere accessoires het beste tot zijn recht komen. Deelnemers zijn o.a. Abodee, Alosi Nederland, Alpaca In, ANICHA, alles verandert!, Bailin Co., BellTree Fun & Science, Catherine's, Cherry on the Pie, Cherubijn, Colorique, Cool Cooking, Croon & Croon Design, Dynamic Comfort, EganaGoldpfeil Benelux Time B.V., Fushi Jewels, Global Affairs, Impot- Lifestyle, Isis du Jour Accessoires , Ivy-Art, Joop Vermoolen, Kannai, Karin Byoux, Klijn-Holland, Kolk en Kolk, Maii Ltd, Maskerade Theater Speelgoed Art & Presents, MondiArt, Plus Value, Present Time, Pure People Products, Siam Zilver-Multani / Atelier en Showroom Magazijn, Smiffys

Souza for Kids, The Playama Company, Tulipa, Van Verre, Versteegh Byoux, WAH KIU en Xarobi.

Workshops en demonstraties Uiteraard vinden op de Najaarsbeurs ook diverse workshops en demonstraties plaats. Zo kunt u o.a. bij Candlelight Specials (etage 5, stand C.315) een workshop Kaarsen snijden volgen.

Op de stand van Ghecom (etage 3, stand E.518) wordt live gekookt. Bij Groupe Seb (etage 3, stand F.614) kunt u live (mee) koken. En bij Eggink Verpakkingen B.V. (etage 5, stand A.148)

kunt u de workshop cadeau inpakken volgen. Bij Abodee (etage 4, stand E.502) kunt u wijn proeven. En ook bij Reyne & Zonen (etage 6, stand F.606) wordt een workshop georganiseerd. Etage 3, 4, 5 en 6

Gratis toegang voor bezoekers

Registreer u dus vandaag nog via www.najaarsbeurs.nl met uw KvK-nummer. U ontvangt automatisch een gratis toegangsbewijs voor aankomende Najaarsbeurs. Na afloop kunt u tegen inlevering van uw badge extra voordelig een (VIP)jaarkaart kopen. Een jaarkaart kost €15,- (i.p.v €20,- ), een VIP-Card kost €55,- (i.p.v. €60,-). Deze actie is alleen geldig tijdens de Najaarsbeurs.

Praktisch

Van zondag 31 augustus t/m woensdag 3 september a.s. is de Najaarsbeurs. Het Fall Classic Event van Jewels & Watches, etage 1, is van zondag 31 augustus t/m dinsdag 2 september. Bezoekers kunnen beide beurzen bezoeken, waarbij het Jewels & Watches Fall Classic Event uitsluitend voor juweliers toegankelijk is. Zie voor meer informatie ook www.najaarsbeurs.nl

Openingstijden

Zondag 31 augustus van 10.00 - 18.00 uur
Maandag 1 september van 10.00 - 21.00 uur AVONDOPENING
Dinsdag 2 september van 10.00 - 18.00 uur
Woensdag 3 september van 10.00 - 17.00 uur JEWELS & WATCHES GESLOTEN

Trade Mart Utrecht

Trade Mart Utrecht is het handelscentrum voor de Nederlandse detaillist en bestaat al ruim veertig jaar. Anno 2008 hebben ruim vijfhonderd exposanten hier een permanente showroom en jaarlijks bezoeken 90.000 inkopers Trade Mart Utrecht. Men komt niet alleen naar Trade Mart Utrecht om inkopen te doen, maar ook voor een totaaloverzicht van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Van woonaccessoires en keukengerei, gouden en zilveren sieraden, bijous en modeaccessoires, gadgets, wenskaarten, verpakkingen tot educatief speelgoed. Trade mart Utrecht bestaat uit zeven verdiepingen. Trade Mart Utrecht organiseert jaarlijks een Nieuwjaarsbeurs, de Voor- en Najaarsbeurs, vier Jewels & Watches Events en Sla uw Slag. Zie ook www.najaarsbeurs.nl

Bent u er ook bij? Kijk voor meer informatie en een compleet exposantenoverzicht op www.najaarsbeurs.nl


Trade Mart Utrecht