Nederland kan niet zonder Hema
bezig met laden...
Uit een onderzoek onder ruim duizend Nederlandse consumenten is gebleken dat
Hema een onmisbaar merk is. Ook Kruidvat en Bol.com horen bij de merken die Nederlandse consumenten liever niet zien verdwijnen.Eurib/European Institute for Brand Management, een kennisinstituut op het gebied van merkenbeleid, voerde het onderzoek uit onder de ruim duizend consumenten. Volgens de onderzoekers blijkt uit de resultaten dat het online leven net zo belangrijk is geworden als het offline leven. Zo scoren onder andere Bol.com, Facebook en Youtube hoog op ‘onmisbaarheid’. Hyves staat als één van de weinige internetmerken onder druk, waarschijnlijk door de groeiende populariteit van Facebook.
Volgens de onderzoekers zijn het vooral oer-Hollandse merken die consumenten niet willen missen. Een voorbeeld is winkelketen Hema; de formule sluit aan bij de Nederlandse cultuur. De onderzoekers laten weten dat het 'Ik hou van Holland'-gevoel niet alleen goed werkt op televisie, maar ook werkt als het gaat om merkpopulariteit.
Mannen kunnen vooral niet zonder ‘gemaksmerken’ als Buienradar.nl. Vrouwen kunnen niet zonder winkelen. In hun top tien van onmisbare merken stonden zeven retailmerken: Hema, Kruidvat, Ikea, Blokker, Albert Heijn, Bol.com en Marktplaats.