• Home
  • V1
  • Columns
  • Nederlands initiatief hit Brazilie

Nederlands initiatief hit Brazilie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Nederlandse initiatief Fashiolista, een soort Twitter voor mode, waarbij modeliefhebbers

items uit webwinkels aan een persoonlijk stijlprofiel kunnen toevoegen, slaat aan in Brazilië. Van de 3000 gebruikers komt 90 procent uit dit Zuid-Amerikaanse land. De overige 10 procent is afkomstig uit eigen land.

De dienst ging een maand geleden open voor publiek en hoopte de eerste paar maanden rond de 1000 gebruikers uit te komen. "We hadden de aantallen gebruikers wat minder hoog ingeschat", aldus medeoprichter Joost Nauta over de groeispurt van Fashiolista. "Maar het is geëxplodeerd. Deze groeispurt is veelbelovend, als het zo doorgaat gaan we snel richting de 10.000 gebruikers. Maar we wachten rustig af." De Brazilianen hebben het initiatief opgepikt na vermelding in een populair Braziliaans blad.

Oprichter Joost Nauta is het brein achter meerdere startups in de mode- en shoppingwereld. Zo is hij een van de oprichters van YouTellMe, een social shoppingsite waar gebruikers producten kunnen delen met hun eigen sociale netwerk.

Fashiolista